hoeveel flesvoeding bij combinatie borst/fles

Pro's en Contra's borst- en flesvoeding

Moderator: Moderators

hoeveel flesvoeding bij combinatie borst/fles

Berichtdoor twinneke » za okt 07, 2006 8:49 pm

Hallo "collega's" tweelingouders!

Ik geef mijn tweeling afwisselend borst en fles (dus als de één de borst krijgt, krijgt de ander de fles en de volgend voeding omgekeerd). Momenteel zijn ze 3 maanden, wegen om en bij de 5 kg. Als ze fles krijgen, krijgen ze nu 150 water + 5 schepjes Nan 1 voor Ella en Nan AR voor Louise. Ze drinken dat nogal vlotjes op dus ik denk dat de tijd rijp is om meer te geven. Ze zitten nu op vijf voedingen. Volgens de éne kinderarts moeten we 5 voedingen houden en 165 water + 5,5 schepjes geven, volgens de andere waar ik toevallig was moeten we nu overstappen naar 4 voedingen van 180 water + 6 schepjes. Wat denken jullie? Hebben jullie ervaring met combinatie borst/fles? Ik denk maar dat als ik ze meer flesvoeding geef, ze minder aan de borst gaan drinken...
Ze laten momenteel zo'n 3,5 à 4 uur tussen de voedingen maar slapen 's nachts wel door (gelukkig!!!).
Alle tips welkom!
twinneke
verslaafde

RE: hoeveel flesvoeding bij combinatie borst/fles

Berichtdoor jakke » za okt 07, 2006 10:17 pm

oei euh geen idee eigenlijk je kunt altijd proberen om ze meer te geven als ze genoeg hebben eten ze toch ni verder dus waarom het ni proberen.ik weet ni meer wat die van mij dronken op die leeftijd en hoeveel flesjes het waren maar ik luistrerde eigenlijk naar hun hebben ze honger gaf ik of er nu drie uur tussen zat of vijf uur.
hou ons op de hoogte
mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 )
jakke
verlorengeval

Berichtdoor gyt » zo okt 08, 2006 7:53 am

ik zou ook niet te veel forceren twinneke. Ik heb zowel Line als de jongens altijd op vraag gegeven, en dan kwam daar vanzelf een ritme in. Ik ben er ook altijd van uitgegaan dat, als ze hun fles systematisch tot op de bodem leegdronken, ze misschien iets meer wilden, en dan ging ik een schepje omhoog. En zo merkte ik dan plots dat ze maar vier voedingen ipv vijf meer kregen... Ik meen me wel te herinneren dat borstvoeding sneller verteert, dus ik weet niet of dat systeem zo handig is als je afwisselend geeft. Ik gaf afgekolfd, dus ik spaarde altijd tot ik twee volledige flesjes had voor ik borstvoeding gaf, zo liepen ze altijd gelijk op. Maar ik vond toch ook dat ze na hun flesje borstvoeding minder lang toekwamen (al dronken ze dezelfde hoeveelheid).
Ze stonden wel relatief snel op vier voedingen hier, maar ze zijn ook maar begonnen op zes (en soms zeven) voedingen per dag, na een maandje stonden we op vijf en ik weet dat we op 4 maanden zeker al op 4 stonden omdat we toen met papjes begonnen zijn...
Enfin, ga een beetje op je gevoel af. Jij merkt het beste of ze toekomen met hun maaltijd, of dat je het gevoel hebt dat ze nog honger hebben...
(meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005)
gyt
verlorengeval

Berichtdoor muzemans » zo okt 08, 2006 8:00 am

ik zou ook gewoon een beetje meer geven als ze de fles uitdrinken en vanzelf zullen ze dan wel naar 4 voedingen gaan. De combinatie met borstvoeding, daar heb ik geen ervaring mee.
muzemans
Site Admin

Berichtdoor isarubine » zo okt 08, 2006 12:40 pm

Ik heb ze altijd beide de borst of beide de fles gegevn en niet afgewisseld , zodoende hadden ze altijd dezelfde melk binnen en op hetzelfde moment weer honger. Wat ik wel soms deed (vooral de laatste voeding) was bij het flesje afgekolfde melk een schepje beba doen dat dikte de melk wat en maakte ze ook voller waardoor ze minder snel weer honger kregen. Als ze het flesje uitdrinken zou ik ook eerst gewoon grotere flesjes geven, je ziet wel als ze ze uitdrinken. Ik ben zelf zeker geen fan van kinderen op een vast uur te eten te geven. Bij mij was het altijd on demand. En als vanzelf zijn ze naar vaste tijdstippen overgeschakeld en uit zichzelf zijn ze meer beginnen eten op minder tijdstippen waardoor ze zelf beslist hebben wanneer ik het aantal voedingen afbouwde. Toen ze pas geboren waren dronken ze om de 2 uur! Ik kreeg continue commentaar van de vroedvrouwen omdat ik ze steeds aanlegde! Zes weken later sliepen ze al de nachten door en zaten ze uit zichzelf al op 4 voedingen per dag meer!
Al die regeltjes waren er voor mij teveel an, ikgeloof in de aard van de natuur en lap mijn laars aan al die zogenaamd goede raad want je ziet : zelfs twee kinderartsen zijn het niet eens met elkaar !
groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007

Afbeelding
isarubine
verlorengeval

Berichtdoor Heidski » di dec 05, 2006 7:13 pm

Dag allemaal!

Eerst en vooral bedankt voor de warme welkom, dat doet deugd!
Verder moet ik mijn weg hier op de site nog wat zoeken, hoewel ik zeer interessante onderwerpen vind.
Wij komen van de pediater hier en die heeft onze meisjes gecheckt en goed bevonden.Alixia is 4.9kg en Lilly 4kg. Het zijn flinke schatjes!
Vandaag zijn ze 2 maand en hebben ze dus hun eerste prik gekregen.
Hopelijk weten ze er niet te veel van en komt er geen koorts?
Nu zit ik met hetzelfde probleem, hij zegt dat ze te veel eten, hoewel zij amper eten teruggeven.
Ik ben afgezakt naar 1 keer per dag borstvoeding (`s nachts dan) en de rest 135cc met 4.5 schepjes.Zo een 5 keer per dag.
Hij stelt voor af te wisselen met borst en fles, maar ik heb het gevoel dat die borstmelk zo snel verteerd en dat ze wat langer doorslapen met hun pap (NAN 1).
Ook aan de borst duurt het zo lang, enfin wie heeft hier DE oplossing?
Beetje lastige situatie - mijn man werkt nachten en alletwee tegelijk aan de borst wordt moeilijk want ze zijn zo licht liet meer.
Hopelijk tot gauw.

Groetjes xxx:D
Heidski
nieuwkomer

Berichtdoor sundance » di dec 05, 2006 7:20 pm

he, ik heb geprobeerd om borstvoeding te geven maar door omstandigheden is dat mislukt maar mijn dochtertje deed er ook steeds heel lang over om de borst te drinken. Maar waarschijnlijk zijn er hier genoeg mamas die er ervaring mee hebben.
Heidi , mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
sundance
Site Admin

Volgende

Vergelijkbare Onderwerpen   Auteur   Reacties   Bekeken   Laatste bericht 
Er zijn geen ongelezen berichten in dit onderwerp. Minder melk in de ene borst ??

in Borstvoeding of Flesvoeding

Zenda

3

764

di sep 22, 2009 9:02 am

Zenda Bekijk laatste bericht

Er zijn geen ongelezen berichten in dit onderwerp. Je kan de borst geven én modieus zijn

[ Ga naar paginaGa naar pagina: 1, 2 ]

ils

7

1378

wo aug 11, 2010 9:30 am

Jipenjanneke Bekijk laatste bericht

Er zijn geen ongelezen berichten in dit onderwerp. hoe geven jullie de fles?

Hope

9

2178

ma jan 04, 2010 7:15 pm

Hope Bekijk laatste bericht

Er zijn geen ongelezen berichten in dit onderwerp. Op hoeveel wk bevallen van tweeling ?

[ Ga naar paginaGa naar pagina: 1, 2, 3, 4 ]

in Zwangerschap, bevalling en kraamtijd

melopee

21

7779

di aug 30, 2011 10:21 pm

2Tweelingen Bekijk laatste bericht

Er zijn geen ongelezen berichten in dit onderwerp. Hoeveel komen kindjes nog bij nu?

in Medische vragen omtrent meerlingen

MaFaTwins

11

1149

vr jul 16, 2010 6:44 pm

gyt Bekijk laatste bericht

Keer terug naar Borstvoeding of Flesvoeding